Het orderproces in Modis® verloopt via een gestructureerd traject met diverse controlemomenten en registratiepunten. Hierdoor is een continue opvolging van de status van een order mogelijk terwijl achteraf ook altijd kan worden nagegaan hoe het verloop van een specifieke order is geweest. 

Enkele kenmerken:

  • Alle gebruikelijke handelingen en processen zoals het ingeven van nieuwe orders, de feitelijke orderontvangst, het (eventueel) aanmaken van prijskaartjes en de aansluitende verdeling van de artikelen zijn in het pakket voorzien. Automatisch gegenereerde pakbonnen zijn behulpzaam bij het transport van de artikelen en de aansluitende ontvangst en registratie bij de filialen.
  • Via een geavanceerde procedure, o.a. gebaseerd op verkoophistorie, actuele voorraad en nog diverse andere parameters, worden automatische besteladviezen gegenereerd die op eenvoudige wijze kunnen worden omgezet in definitieve orders aan de verschillende leveranciers.
  • Omgekeerd voorziet Modis® ook in het gestroomlijnd afhandelen van retouren aan leveranciers.